ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΜΕΡΑ

Για την αφύπνιση και την πνευματική αναγέννηση των Ελλήνων

Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ υπεράνω όλων

Posted by lykofron στο 04/07/2010

Η λέξη του μήνα: πάγωμα (με ρασοφόρες εξαιρέσεις)

Φεβρουαρίου 4, 2010 by DrTeddy

 Μάλλον θα είναι μακρύς ο φετινός χειμώνας μιας και η παγωνιά θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Ποιοι θα… κρυώσουν περισσότερο; Μα φυσικά οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι συνταξιούχοι, οι… “όπου φτωχός και η μοίρα του”. Τι κι αν καταρτίζει μαύρες λίστες το οικονομικό επιτελείο με τους φοροφυγάδες; Είδατε να επιβάλλονται πουθενά κυρώσεις; Τιμωρούνται μονίμως αυτοί που δεν μπορούν να κλέψουν.

Συγχρόνως παγώνει η συζήτηση (που με τόσο στόμφο μιλούσε ο Παπανδρέου προεκλογικά) για τη φορολόγηση της εκκλησίας. Όσο εύκολα παγώνουν οι μισθοί, τόσο εύκολα παγώνει οποιαδήποτε συζήτηση ανοίγει (και φυσικά δεν συμφέρει) τα “εκκλησιαστικά” ζητήματα. Η τεράστια ακίνητη περιούσια της (λένε) ότι ίσα ίσα φτάνει για τα λειτουργικά της έξοδα. Αλήθεια, ποια είναι αυτά; Ας δούμε επιτέλους και ένα “εκκλησιαστικό” πόθεν έσχες… ή έστω ένα ταπεινό βιβλίο εσόδων-εξόδων.  Η ηγεσία της τραβάει το αυτί κληρικών που εκμεταλλεύονται τον (καλά να πάθει) πολίτη;

Ο κατά τα άλλα συμπαθής αρχιεπίσκοπος ισχυρίζεται ότι η εκκλησία πρέπει να ενισχύει τους αναξιοπαθούντες και όχι το κράτος. Συμπληρώνω: δεν μπορεί να κάνει και τα δύο; Δεν μπορεί να πληρώνει φόρους (φανταστείτε μόνο για τα ακίνητά της τι χρήμα θα μπορούσε ν’ αφήσει στα ταμεία του κράτους…..) και συγχρόνως να βοηθάει όσους έχουν ανάγκη.

Θα συνιστούσα στους κυβερνώντες να διαβάσουν το “Η περί Θεού αυταπάτη” του Richard Dawkins, ένα σπάνιο βιβλίο – αριστούργημα που κρίνει ουσιαστικά τον φονταμεταλισμό της θρησκείας. Σε κάποιο σημείο αναφέρει (σε ελεύθερη απόδοση): “είναι δυνατόν να κρίνεται συνεχώς (και καλώς γιατί έτσι προχωράει η επιστήμη) ο Δαρβίνος ή ο Αϊνστάιν και ό,τι έχει σχέση με την εκκλησία και τις μονίμως ασαφείς και γενικόλογες επιταγές της που δεν έχουν κανένα επιστημονικό υπόβαθρο να τις δεχόμαστε άκριτα ως έχουν;”

Κάτι τέτοιο συμβαίνει στην Ελλαδίτσα: η εκκλησία και όσοι έχουν σχέση μ’ αυτή βρίσκονται πάντα στο απυρόβλητο….

======================================================================

Οι “παραδόσεις” και η απαξίωση

Νοεμβρίου 8, 2009 by DrTeddy

 Η Ένωση Θεολόγων υποστηρίζει ότι αν κατεβούν τα θρησκευτικά σύμβολα από τις σχολικές αίθουσες θα υπάρξουν αντιδράσεις από την εκκλησία και από την ελληνική κοινωνία. Για την πρώτη συμφωνώ, αλλά για την “κοινωνία” έχω τις αμφιβολίες μου… Από την άλλη, βέβαια, έχουμε δείξει σαν λαός ότι ασχολούμαστε φανατικά με μ…..ίες και με τίποτα ουσιαστικό, οπότε δίνω μια πιθανότητα αντίδρασης. Η “ελληνική κοινωνία” φυσικά δεν αντιδράει με το χάλι της εκπαίδευσης γενικότερα, με τις ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές, αδιαφορεί παντελώς για την ποιότητα της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης και… θεοποιεί το φροντιστήριο (για να μη φαίνεται ότι βγάζω την ουρά μου απ’ έξω, υποστήριζω επίσης ότι μεγάλο ποσοστό ευθύνης έχουμε κι εμείς οι εκπαιδευτικοί για την κατάντια…). Ίσως η… εικονομαχία μας δείξει ότι δεν έχουμε περιέλθει σε πλήρη νιρβάνα… κάτι είναι κι αυτό.

Σοβαρά τώρα… Δεν διάβασα πουθενά καμιά ανακοίνωση της ένωσης θεολόγων (και οποιασδήποτε άλλης ένωσης ίσως…) για τις χιλιάδες άχρηστες αποσπάσεις –πελατειακού τύπου- που άφησαν ερημωμένα σχολεία, ιδίως της περιφέρειας. Έτρεξαν, όμως, πρώτοι πρώτοι μόλις θίχτηκε το “πατρίς, θρησκεία…”

Έλεος πια με τη “χριστιανική διδασκαλία” και τη μόνιμη ασέβειά μας προς τους αλλάθρησκους. Καλώς ή κακώς τα σχολεία μας, τα τελευταία χρόνια, έχουν πολλούς αλλοδαπούς, αυτό δε σημαίνει πως χάνεται η “εθνική μας ταυτότητα”, όπως φοβάται ο μητροπολίτης Κορίνθου και συμφωνεί (αν είναι δυνατό!!!) ο προϊστάμενος του γραφείου της Β’θμιας:

«Η αλλοίωσις του πληθυσμού με την εισροή εις την χώρα μας αλλοπίστων, ο ηθικός ξεπεσμός (…) επιβάλλουσιν επαγρύπνησιν και ανάληψιν δραστηριοτήτων υφ΄ ημών των ποιμένων διά του ευαίσθητου χώρου της νεότητος»». Το παραπάνω κείμενο που αναφέρεται σε εισροή αλλοπίστων που… αλλοιώνουν τον πληθυσμό, εστάλη προ ημερών υπό μορφήν εγκυκλίου από τον προϊστάμενο του 2ου Γραφείου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας στα σχολεία της περιοχής.

Γιατί μιλούν συνεχώς για χριστιανόπουλα και όχι για παιδιά χριστιανών γονέων; Έχουν οι ελληναράδες την εντύπωση ότι τα καμάρια επειδή λαδώθηκαν σαν βρέφη τους προστατεύουν “ανώτερα όντα”; Ή μήπως έχουν την εντύπωση ότι η γενιά του… facebook, θα δώσει σημασία στην ύπαρξη ή όχι εικόνας στις τάξεις τους; Μερικοί πάλι  –όχι φανατικά ομολογουμένως- ότι πρόκειται για μια παράδοση, έτσι απλά, που πρέπει να διατηρηθεί εν μέσω του “κυκεώνα της αλλοτριώσης των αξιών, της απαξίωσης των πάντων…” και άλλα τέτοια πομπώδη. Έτσι τότε εξηγείται η διατήρηση «παραδόσεων” όπως λαμογιά, βόλεμα, φοροδιαφυγή…

======================================================================

Μεγάλες αντιθέσεις… (part II)

Καταχωρήθηκε στις 31/08/09 από DrTeddy

 Αφορμή για αυτή την καταχώρηση, σε συνέχεια της προηγούμενης και με άμεση σχέση, είναι μία… βάφτιση! Ναι, καλά διαβάσατε… Το περασμένο Σάββατο βρέθηκα στο Λιτόχωρο, στο πανέμορφο ξωκλήσι του Αϊ Γιάννη, στα βαφτίσια του μικρού γιου ενός φιλικού ζευγαριού. Με το πέρας του «μυστηρίου» (θα καταλάβετε σε λίγο τη χρήση των εισαγωγικών) πήγαμε να πιούμε ένα καφέ απολαμβάνοντας τη δροσιά του Λιτοχώρου. Στην παρέα μας, μετά από λίγο, ήρθε η νονά που μας διηγήθηκε τη στιχομυθία που είχε με τον ιερέα μετά το τέλος της βάφτισης. Έβγαλε και του έδωσε 50 ευρώ για να λάβει την αποστομωτική απάντηση: «Εμείς εδώ παίρνουμε 100 ευρώ…». Η καημένη η κοπέλα δεν είχε άλλα λεφτά πάνω της και «αναγκάστηκε» να ικανοποιήσει την απαίτηση του παπά ο πατέρας του παιδιού που έτυχε να είναι εκεί δίπλα.

Εννοείται πως δεν της δόθηκε καμία απολύτως απόδειξη και μάλλον τα λεφτά χάθηκαν ανάμεσα στις αμέτρητες πτυχές του ράσου. Κι όμως, κάνοντας το δικηγόρο του διαβόλου, το μεγαλύτερο βάρος το ρίχνω σ’ αυτούς που τα δίνουν και όχι σ’ αυτούς που τα παίρνουν. Ο αρχιεπίσκοπος έχει κάνει άπειρες εκκλήσεις για τον περιορισμό των «τυχερών», αλλά φωνή βοώντος… Και άλλο είναι να θέλω να σου κάνω δώρο και άλλο να με (υπο)χρεώνεις και χωρίς απόδειξη, όταν μάλιστα υπηρετείς έναν θεσμό που μάλλον καμία σχέση δεν έχει με τη φορολόγηση, όπως συμβαίνει σε αυτούς, έστω και λίγους, που έχουν την ευσυνειδησία να αποδώσουν στο κράτος τα δέοντα. Από την άλλη, ακόμη κι αυτό το τελευταίο δεν το θεωρώ κακό μιας και η εκκλησία εκμεταλλεύεται τους νόμους του κράτους, άσχετα με το αν είναι άδικοι και προκλητικοί για το γενικότερο κοινωνικό σύνολο. Το χειρότερο όλων είναι πως η οργανωμένη εκκλησία εκμεταλλεύεται τη θρησκευτική πίστη, αυτών των λίγων που πιστεύουν πραγματικά που νομίζουν ότι ο οβολός τους θα τους εξασφαλίσει… στασίδι στον παράδεισο. Για τους άλλους, τους ματαιόδοξους νεοελληναράδες, που μια μεγαλειώδη βάφτιση ή ένας χλιδάτος γάμος είναι δείγμα κοινωνικής καταξίωσης, ας τ’ ακουμπάνε στο παπαδαριό όσο θέλουνε, ούτε που μ’ ενδιαφέρει… Την πρώτη κατηγορία λυπάμαι…
Δεν μπορώ να διανοηθώ ένα κράτος που αφήνει τους «εκπροσώπους της θρησκείας» να φοροδιαφεύγουν, να διαμορφώνουν τον πολιτισμό και την ιστορία κατά το δοκούν, να έχουν συνεχείς και επικίνδυνες πολιτικές απόψεις, πέρα από κάθε πνευματικότητα και προσήλωση στην πραγματική τους ιδιότητα. Να μη μιλήσουμε για το real estate…

======================================================================

Για το Βατοπέδι θα κάνουν κανένα συλλαλητήριο;

Καταχωρήθηκε στις 9/01/09 από DrTeddy

 Αφορμή για αυτή την (οργισμένη) καταχώρηση είναι η είδηση της παράλογης (ή παρανοϊκής) δίκης των καλλιτεχνών της παράστασης “Εγώ είμαι το Θείο Βρέφος” στην Αθήνα. Οι συντελεστές διώχθηκαν γιατί (ω, τι πρωτότυπο!) έθιγαν τα ιερά και τα θεία του τόπου, άσχετα με το αν το Σύνταγμα σαφώς ορίζει τα περί καλλιτεχνικής ελευθερίας.
Στην Ελλάδα, βέβαια, η “ελευθερία” είναι μια σχετική έννοια… έτσι τουλάχιστον αποδεικνύουν τα γεγονότα. Ό,τι “θίγει” την Εκκλησία και τα “χρηστά ήθη” δεν υπόκειται στους νόμους τους κράτους, αλλά στους… παραδοσιακούς κανόνες που ορίζονται από τα κάθε λογής (παρα) θρησκευτικά κυκλώματα και κατηχητικού τύπου οργανώσεις. Οι τελευταίοι, φυσικά, μιας και υπερασπίζονται τα “δίκαια της θρηκευτικής παράδοσης” έχουν μονίμως το ακαταλόγιστο και το δικαίωμα της επιλεκτικής εφαρμογής των κανόνων.
Υπενθυμίζω εν τάχει: ο Μίμης Ανδρουλάκης δέχεται επίθεση στον Ιανό της Θεσσαλονίκης από εκατοντάδες πιστούς που θεώρησαν το βιβλίο του “Μ είς την ν” βλάσφημο και προσβλητικό. Το ότι η επίθεση υποκινήθηκε από γνωστούς εθνοπατέρες της συμπρωτεύουσας (βλέπε Ψωμιάδης, Βελόπουλος) είναι εντελώς συμπτωματικό…

Το 1988 στην Αθήνα η προβολή του “Τελευταίου Πειρασμού” του Μάρτιν Σκορτζέζε, βασισμένη στο ομώνυμο (αριστούργημα κατά τη γνώμη μου) βιβλίο του “αιρετικού” Νίκου Καζαντζάκη, συνόδευτηκε από εκτεταμένα επεισόδια θρήσκων που, ως γνώστες του καλού κινηματογράφου, θεώρησαν ότι θίγονται τα ελληνικά δέοντα… Την ίδια τύχη είχε η ταινία όταν πήγε να προβληθεί από τηλεοπτικό κανάλι το 2004.

Έχουμε φυσικά και το “μεγαλειώδες” συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης (και μετέπειτα της Αθήνας) όπου ο μακαριστός Χριστόδουλος, ως άλλος Παλαιών Πατρών Γερμανός, σήκωνε το λάβαρο εναντίον του Σατανά που λέγεται Ευρωπαϊκή Ένωση και επιθυμεί την κατάργηση της αναγραφής του θρησκεύματος από τις ταυτότητες. Από τους πρώτους που υπόγραψαν ήταν και ο νυν Πρωθυπουργός…

Και φτάνω στο μεγάλο ερώτημα: Είδατε εσείς να γίνεται κανένα συλλαλητήριο για τα όργια του Βατοπεδίου και του ηγουμάνατζερ Εφραίμ; Πού είναι όλοι αυτοί οι Βελόπουλοι και Ψωμιάδηδες που με τις παραθρησκευτικές ορδές τους θα εγείρουν τον κόσμο υπέρ του αυτονόητου; Την ανακάλυψη της αλήθειας; Γιατί δεν ξεχύνονται στους δρόμους τώρα που το πράγμα πάει για κουκούλωμα και όλοι τη βγάζουν λάδι με πρώτο τον μηχανορράφο Εφραίμ;
Δεν τα έχω καθόλου με τους ανθρώπους που πιστεύουν πραγματικά, μάλιστα τους σέβομαι απόλυτα. Θεωρώ, επίσης, ότι αυτοί είναι εξίσου αγανακτισμένοι με εμένα. Τα έχω όμως με την οργανωμένη Εκκλησία που, ηλίου φαεινότερον, είναι χωμένη μέχρι τα μπούνια στα συμφέροντα και στο βόθρο… και με όσους κάνουν μεγάλους σταυρούς ελπίζοντας στο… κέρδος, όποιο και να είναι αυτό. Υπάρχει περίπτωση να στραφούν ποτέ εναντίον του εαυτού τους;

======================================================================

Οργή για το ιερό Ιντερνετ

19/9/2008

Πρόσβαση στο γρήγορο Ιντερνετ ζητούν εδώ και 4 χρόνια οι κάτοικοι. Ο ΟΤΕ απέρριψε την αίτηση με τη δικαιολογία ότι η σύνδεση είναι αδύνατη λόγω απόστασης, τη στιγμή που το Βατοπέδιο έχει ADSL αν και είναι πιο μακριά

Κι ενώ στην Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπεδίου το ηλεκτρονικό θρησκεμπόριο καλά κρατεί, λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα, σε ένα μικρό χωριό της Χαλκιδικής, οι κάτοικοι αγωνίζονται εδώ και τέσσερα χρόνια για να αποκτήσουν πρόσβαση σε γρήγορο Ιντερνετ.

 Η πλούσια ιστοσελίδα της Μονής Βατοπεδίου, που πουλά θυμιατά, CD με ομιλίες γερόντων και καρβουνόσκονες μέσω ενός οργανωμένου e shop -το οποίο έχει τη δυνατότητα να εκτελεί πολλαπλές υπηρεσίες, τους κάνει να αισθάνονται πολίτες δεύτερης κατηγορίας και να αγανακτούν για την άνιση αντιμετώπιση που υφίστανται.

Οπως εξηγεί ο κ. Τάσος Καραπαντάς, πρώην κοινοτικός σύμβουλος στο χωριό Γομάτι της Χαλκιδικής, «η τραγελαφική αυτή ιστορία ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια», όταν οι κάτοικοι του χωριού, ενός χωριού με περισσότερους από 600 κατοίκους σύμφωνα με την απογραφή του 2001 και με 40 μαθητές να φοιτούν στο Δημοτικό του Σχολείο, αποφάσισαν να οργανωθούν και να ζητήσουν από τον ΟΤΕ να τους παραχωρηθεί πρόσβαση στην τεχνολογία ΑDSL.

Σύγχρονη τεχνολογία

Με αυτόν τον τρόπο θα εγκατέλειπαν τη σύνδεση στο Διαδίκτυο με χρονοχρέωση, γεγονός που θα μείωνε το οικονομικό κόστος και παράλληλα θα βελτίωνε την ποιότητα των υπηρεσιών Ιντερνετ που χρησιμοποιούν. «Ηταν περισσότερο νέοι άνθρωποι, μαθητές που το χρειάζονται για τα μαθήματά τους και πολλές άλλες περιπτώσεις όπως η δική μου που χρησιμοποιώ το Διαδίκτυο για να πραγματοποιώ κλήσεις προς το εξωτερικό», λέει ο κ. Καραπαντάς. «Αλλωστε, είναι αστείο εν έτει 2008, όταν μιλάμε για διάδοση των σύγχρονων τεχνολογιών, να μην μπορούν νέοι άνθρωποι να έχουν πρόσβαση στο Ιντερνετ».

Οι κάτοικοι του χωριού συγκέντρωσαν υπογραφές και στη συνέχεια το θέμα συζητήθηκε στο τοπικό συμβούλιο, το οποίο έλαβε την απόφαση να απευθυνθεί η Κοινότητα στον ΟΤΕ, προκειμένου να λάβει η έκκλησή τους επίσημο χαρακτήρα.

Παρά τις προσπάθειες, όμως, και τις αυξημένες προσδοκίες που είχαν γεννηθεί στο Γομάτι, η απάντηση που ήρθε από τον ΟΤΕ προφορικά ήταν αρνητική. «Μας είπαν ότι δεν μπορεί να μπει ADSL, γιατί είμαστε μικρό χωριό με μόνο 500 κατοίκους και δεν συμφέρει. Η μόνη λύση, μας απάντησαν, ότι ήταν το δορυφορικό Ιντερνετ», εξηγεί ο κ. Καραπαντάς.

«Οταν, όμως, ύστερα από 2 χρόνια έμαθα ότι στο Βατοπέδι υπάρχει ADSL, άρχισα και έψαχνα», συνεχίζει. «Στα τέλη του 2007 προχωρήσαμε, λοιπόν, σε καταγγελία στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και ύστερα από αυτήν έφτασε στις 21 Ιανουαρίου του 2008 η έγγραφη απάντηση από τη Διεύθυνση Πωλήσεων του ΟΤΕ». Σύμφωνα με την απάντηση, το Κέντρο του ΟΤΕ στην Ιερισσό, το οποίο είναι υπεύθυνο για την περιοχή, απέχει 15 χιλιόμετρα από το Γομάτι και ως εκ τούτου η σύνδεση είναι αδύνατη λόγω αποστάσεως.

«Ψευδή τα στοιχεία»

Ο κ. Καραπαντάς, όμως, μιλά για ψευδή στοιχεία. «Η απόσταση του χωριού μας από την Ιερισσό, κάτι που αποδεικνύουν και οι χάρτες, είναι 7 χιλιόμετρα σε ευθεία γραμμή και 8.900 μέτρα οδικώς, ενώ η απόσταση του Βατοπεδίου από την Ιερισσό σε ευθεία γραμμή είναι 29 χιλιόμετρα», λέει. «Επιπροσθέτως γνωρίζω από τεχνικούς του Οργανισμού ότι οι τεχνικές δυνατότητες που έχουν δοθεί στο Βατοπέδι είναι πολύ περισσότερες από αυτές που έχει η περιοχή μας.

Δεν έχουμε τη δύναμη που έχει μια Μονή, αλλά εμείς ζητούμε αυτό που νομίμως δικαιούμαστε, τίποτε άλλο», προσθέτει αγανακτισμένος.

Τέσσερα χρόνια μετά, όπως καταγγέλλουν οι κάτοικοι, τίποτα δεν έχει αλλάξει. Τα παιδιά στο Γομάτι της Χαλκιδικής δεν έχουν ακόμη καταφέρει να περιηγηθούν με άνεση στις περιβόητες λεωφόρους της διαδικτυακής γνώσης, αλλά αισιοδοξούν πως στο μέλλον θα το κατορθώσουν.

Μέχρι τότε το Ιντερνετ θα χρησιμοποιείται δίπλα τους για… ιερές αγοραπωλησίες και εκείνα, αφού άλλες οι βουλές των ανθρώπων, θα εξακολουθούν να ελπίζουν στην του Θεού παρέμβαση…

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: