ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΜΕΡΑ

Για την αφύπνιση και την πνευματική αναγέννηση των Ελλήνων

Κινηματογραφική παρουσίαση της ιστορίας της Υπατίας

Posted by lykofron στο 15/12/2010

Η κινηματογραφική παρουσίαση της ιστορίας της Υπατίας επιτέλους, στην νέα ταινία του Alejandro Amenabar (το σενάριο γράφηκε από τον ίδιο), με την υπέροχη Βρετανίδα ηθοποιό Rachel Weisz η οποία εν αντιθέσει προς τους συναδέλφους της στο Hollywood διαπρέπει και επί σκηνής θεάτρου, σε πολύ σοβαρές παραγωγές, στο Λονδίνο. Η ταινία λέγεται AGORA. http://www.youtube.com/watch?v=RbuEhwselE0    Η ταινία έχει κάποια ιστορικά λάθη (για παράδειγμα η Υπατία πέθανε σε ηλικία μεταξύ 45 και 65 ετών, ήταν παρθένα, πίστευε στους Θεούς των Ελλήνων, ενώ στην ταινία εμφανίζεται αρκετά νεότερη, άθεη και με ερωτική σχέση).

Επίσης η ταινία παρουσιάζει και τους διωγμούς των Ιουδαίων στην Αλεξάνδρεια, παράλληλα με την ιστορία της Υπατίας. (οι διωγμοί έγιναν επίσης από τον Κύριλλο ο οποίος και αγιοποιήθηκε γι αυτές τις πράξεις του). Ας μην είμαστε πλεονέκτες, όμως. Αν θέλαμε μια εντελώς δική μας εκδοχή της ιστορίας, ας την γράφαμε και ας την γυρίζαμε εμείς.

Στις πρώτες σελίδες του βιβλίου, η Yπατία περπατά στους κήπους της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας παρέα με άνδρες της πόλης. Ο Οράτιος – ένας αρχοντάνθρωπος, πρώην διευθυντής και σεκρετάριος του μικρού Φάρου, την ρωτάει, ποια εκδοχή της πλατωνικής φιλοσοφίας ασπάζεστε περισσότερο. Την αισθητή ή την υπεραισθητή? Και αρχίζει η συζήτηση με την συμμετοχή και των άλλων ανδρών για να καταλήξει η ίδια να πει, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΝΑ ΥΠΕΡΤΙΜΟΥΝ ΤΟ ΑΙΣΘΗΤΟ. ΑΥΤΟ ΕΥΚΟΛΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΙ ΑΠ ΤΟ ΥΠΕΡΑΙΣΘΗΤΟ !

Η Υπατία έζησε στην δύσκολη σκοτεινή περίοδο του 4ου και 5ου αι.. Ένας κόσμος, ο Ελληνικός, καταρρέει, ένας άλλος κόσμος, ο Χριστιανικός, απλώνεται. Η Υπατία, μετά από πολύχρονες σπουδές, δημιουργεί ένα ευρύ πνευματικό κύκλο και διδάσκει μαθηματικά, αστρονομία και τη φιλοσοφική σκέψη του Πλάτωνα,  του Αριστοτέλη, των Προσωκρατικών φιλοσόφων. Διδάσκει τον δρόμο και τον τρόπο να οδηγηθεί ο άνθρωπος ορθολογιστικά στην πρώτη γενεσιουργό Αρχή. Να νιώσει ότι είναι μέρος του Σύμπαντος Κόσμου, ότι συμμετέχει στο Κοσμικό Γίγνεσθαι και αυτό απαιτεί ήθος, στάση και αξίες ζωής που εναρμονίζονται με την πορεία της φύσης. Διδάσκει ότι ο άνθρωπος, είναι ενέργεια που λειτουργεί ανάλογα με την ενέργεια του ουρανού και της γής.

Ένας φανατισμένος όχλος οργισμένων με καθοδήγηση, συλλαμβάνουν την Υπατία, την σέρνουν, την διαμελίζουν. Ο συγγραφέας  Δημήτρης Βαρβαρήγος,  χρησιμοποιεί έναν ήρεμο λόγο, όπου με νηφαλιότητα, περιγράφει τις έντονες φανατισμένες στιγμές αυτής της κοινωνικής περιόδου στην Αλεξάνδρεια,  τις οποίες αντλεί μετά από τετραετή μελέτη σε βιβλιογραφικές πηγές εκείνης της εποχής.

Στην περίπτωση της Υπατίας που δίδασκε τον ελληνικό ορθολογισμό, την πορεία του Ανθρώπου προς την Γνώση ώστε από τον Αισθητό κόσμο, να αντιληφθεί τον υπεραισθητό και έτσι ο άνθρωπος να ζει, να παράγει, να διοικεί, να ερωτεύεται σύμφωνα με τους Νόμους όχι τους ανθρώπινους αλλά με τους Θεϊκούς – Συμπαντικούς.

Η δράση δημιουργεί  αντίδραση στο πολλαπλάσιο. Η κατανόηση του άλλου, καταπραΰνει τον θυμό του, τον φόβο, την έντασή του. Όποιος αγαπάει δεν φοβάται, δεν μισεί, δεν σκοτώνει… Νιώθει ότι υπάρχει μέσα από το αντίθετό σου.. Η Υπατία δεν πολέμησε, δεν κρύφτηκε, δεν φοβήθηκε.. Το ήθος, ο συναισθηματικός της κόσμος, η στάση της την οδήγησε στα αρχετυπικά πρότυπα της Ανθρωπότητας !  Μας έδειξε πως πρέπει να αγαπά η Γυναίκα !  Άφησε το Αποτύπωμά της στην γη, ως Θηλυκή Αρχή. Όσο και αν προσπαθούν  οι εκάστοτε δολοπλόκοι εξουσιαστές να σβήσουν τέτοιου είδους αποτυπώματα, έρχεται η στιγμή έστω και μετά από χιλιετίες, να εμφανιστούν άνθρωποι, που σαν τον συγγραφέα Δημήτρη Βαρβαρήγο, νιώθουν την υποχρέωση να ανασύρουν αυτά τα πρότυπα για να φωτίσουν και πάλι όσους διψούν για την Αληθινή Γνώση και φλέγονται να βγουν έξω από τα σκοτάδια των κοινωνιών.

Έμαθα προ καιρού ότι το συγγραφικό έργο της Σαπφούς, ήταν μεγαλύτερο από αυτό του Ομήρου! Εννέα Τόμοι, λυρικής ποίησης και φιλοσοφικής σκέψης, μιας γυναίκας που έζησε πριν από 2500 χρόνια ! Το έπος του Ομήρου διασώθηκε και γαλούχησε  τον δυτικό κόσμο. Το έργο της Σαπφούς αφανίσθηκε. Όπως και της Υπατίας άλλωστε. Γιατί άραγε ? Πως θα ήταν οι πρώτες γυναίκες του σύγχρονου δυτικού κόσμου (ας πούμε, η Βιρτζίνια Γούλφ ή οι περιβόητες φεμινίστριες) αν είχαν να πατήσουν στην προηγούμενη θηλυκή σκέψη γυναικών όπως η Σαπφώ, η Θεανώ, η Υπατία ?

Γιατί πάντα πρέπει να υπάρχουν δεσποτικοί άνθρωποι, ιερατεία που καθοδηγούν και επιβάλλουν, αντί να συνεργάζονται, να συνδιαλέγονται, να συμπορεύονται, να ενώνουν τις δυνάμεις του, και να συμπληρώνει ο ένας τον άλλο,  γιατί να αφαιρούμε τον πολύτιμο χρόνο της ζωής μας που μας χρειάζεται, για να γνωρίσουμε τον εαυτό μας, και αντ αυτού, να ξοδευόμαστε, για να παρεμβαίνουμε,  να θέλουμε ντε και καλά να αλλάξουμε τους άλλους?

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ο Πάπας της καθολικής εκκλησίας, είχε την ευπρέπεια επανειλημμένως να εξετάσει εγκλήματα που διεπράχθησαν από την καθολική εκκλησία και να απολογηθεί δημοσίως (ανεπαρκές, αλλά σεβαστό). Οι ηγήτορες της Ορθόδοξης Εκκλησίας πότε επί τέλους θα κάνουν το ίδιο; Πότε επιτέλους θα παραδεχθούν ότι οι προκάτοχοί τους κατέστρεψαν τον Ελληνισμό: με την κατεδάφιση όλων των ναών, με το κάψημο όλων των βιβλιοθηκών, με την εξόντοση 30 εκατομυρίων Ελλήνων στην βαλκανική χερσόνησο και στην Μ. Ασία 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: